• Názov projektu:  Turiec do Európy, Európa do Turca

  • Číslo projektu: 2024-1-SK01-KA121-VET-000215902

  • Termín: 06.04.-08.04.2025

  • Počet účastníkov: 2

  • Miesto: Olomouc, Česká republika

Marketingový kurz pokračoval – tentokrát s umelou inteligenciou v hlavnej úlohe

„Naučila som sa veľa nových vecí. Skúsila som si prácu s AI a jej nástrojmi. Počas prvého dňa sme sa venovali umelej inteligencii aj správe sociálnych sietí. Zistila som, ako by mal vyzerať dobre vytvorený profil školy, čo by mal obsahovať a čo naopak nie. Uvedomila som si, aký dôležitý je obsah, ktorý pridávame, a ako ho môžeme robiť zaujímavejším.“

Aj takto hodnotí jedna z účastníčok pokračovanie marketingového kurzu, ktorý sa konal v Olomouci pre pedagógov zo škôl zapojených v našom konzorciu. Druhá časť vzdelávania bola venovaná umelej inteligencii a jej využitiu v školskom marketingu.

AI ako pomocník aj inšpirácia

Účastníci kurzu sa naučili pracovať s rôznymi AI nástrojmi na tvorbu obrázkov, prezentácií, textov a grafiky, ktoré im môžu pomôcť pri každodennej práci aj pri zviditeľňovaní školy. Skvelá lektorka im ukázala, ako umelá inteligencia môže ušetriť čas, ale zároveň pridať do práce nový rozmer kreativity.

Sociálne siete ako tvár školy

Veľká časť kurzu bola zameraná na správu sociálnych sietí, najmä na to, ako ich využívať efektívne, aby sa z nich nestala len nudná „nástenka“. Pedagógovia sa naučili, ako má vyzerať dobre spravovaný profil školy, čo sú to highlights, ako tvoriť stories a reels, a aký obsah zaujme žiakov aj verejnosť.

Psychológia, storytelling a praktické tipy

Kurz sa venoval aj psychológii sociálnych sietí – ako osloviť cieľové publikum a čo funguje v komunikácii smerom von. Účastníci sa oboznámili s dôležitosťou storytellingu – teda rozprávania príbehov, ktoré dokážu zaujať, inšpirovať a ukázať školu v tom najlepšom svetle.

Pedagógovia si odniesli množstvo praktických rád, nových poznatkov a inšpirácie, ktoré môžu ihneď využiť vo svojej práci – nielen pri propagácii školy, ale aj pri rozvoji vlastných digitálnych kompetencií.