
Inovačné vzdelávanie na rozvoj mäkkých zručností v nových Zámkoch.
Inovačné vzdelávanie na rozvoj mäkkých zručností v Nových Zámkoch viedla lektorka združenia K.A.B.A. Slovensko v termíne 22.1.-20.2.2025.
Pedagógovia Základnej školy Devínska v Nových Zámkoch už jeden modul vzdelávania absolvovali aj predošlom období. Pre veľký záujem z ich strany im bolo školou umožnené pokračovať v ďalšom module.
Skúsená lektorka venovala čas rozvoju kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov, ich vplyvu na osobnostný rozvoj a behaviorálny prístup v procese výučby. Inovačné vzdelávanie na rozvoj mäkkých zručností v Nových Zámkoch sa zameralo sa aj na emocionálnu inteligenciu a schopnosť zvládať zmeny v súčasnej dynamickej dobe.
Lektorka zároveň objasnila prístupy vo vzdelávaní, zamerané na rozvoj myslenia a vnútorných zdrojov žiakov. Každému účastníkovi poskytla prostriedky na seba-motiváciu, rozvoj zručností a príležitosti na zlepšenie EQ prostredníctvom zážitkových hier a rôznych techník podporujúcich emocionálnu inteligenciu.
Pedagógovia, ktorí si vyskúšali interaktívno-zážitkové prístupy, ocenili ich schopnosť zaujať žiakov a študentov, pričom zároveň významne rozvíjajú ich osobnosť. Tieto aktivity kombinujú praktické učenie, osobné zapojenie a emocionálne prežívanie. Práve táto kombinácia prináša lepšie pochopenie medziľudských vzťahov, podporuje rozvoj empatie a zlepšuje schopnosť zvládať stresové či konfliktné situácie. Interaktívno-zážitkové aktivity predstavujú nevyhnutnú súčasť moderného vzdelávania, ktoré reaguje na aktuálne potreby súčasnej spoločnosti. Pedagógovia tieto metódy aktívne využívajú a svojou prácou formujú sebavedomých, empatických a emocionálne inteligentných jedincov.
Kurz získal mimoriadne pozitívne ohlasy. Účastníci si pochvaľovali bohatý teoretický obsah a praktické cvičenia, ktoré im výrazne pomáhali pri práci so žiakmi. Praktická časť kurzu priniesla kľúčové poznatky, ktoré dokázali zásadne ovplyvniť prístup k výučbe.
Spätná väzba od zúčastnených pedagógov
- Kurz bol plný aktivít, ktoré je možné okamžite použiť na hodinách, etike, komunitách. Nie sú časovo náročné, nevyžadujú zvlášť vybavenie. Naučila som sa veľa aj o sebe, o svojom štýle učenia a komunikácii, a tiež o kolegyniach a ich skúsenostiach.
- Naučila som sa lepšie porozumenie vlastným emóciám – ako rozpoznať, regulovať a efektívne využívať svoje emócie v pedagogickej praxi.
- Zlepšila som sa v komunikácii – v schopnosti lepšie počúvať, vyjadrovať sa a riešiť konflikty v triede s väčším rešpektom a empatiou.
- Zefektívnila som prácu so žiakmi – vzdelávanie mi pomohlo lepšie rozpoznať emocionálne potreby žiakov, podporovať ich sebavedomie a motiváciu k učeniu.
- Naučila som sa zvládať stresové situácie a budovať si emocionálnu odolnosť.
- Naučila som sa, že rozvoj pozitívnych vzťahov so žiakmi aj kolegami vedie k harmonickejšej atmosfére v triede.
- Získala som nástroje na implementáciu emocionálnej inteligencie do výučby, čím budem podporovať kritické myslenie a spoluprácu žiakov.
- Zistila som, že praktické využitie emocionálnej inteligencie môže prispieť k zlepšeniu vzťahov medzi žiakmi, ich duševnej pohody a celkovej atmosféry v triede.“