Kľúčové kompetencie ako základ profesijného rozvoja pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca
Obsah vzdelávacieho programu je zameraný na získanie nielen teoretických vedomostí, ale predovšetkým na nácvik praktických zručností zameraných na rozvoj kľúčových a profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca v spojení s ich osobnostným rozvojom a pozitívnym dopadom na rozvoj osobnosti žiakov, na ich študijné výsledky a kvalitu vyučovacieho procesu.
MODUL č. 1
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Implementácia aktivizujúcich a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese
Tvorivé prístupy vo vyučovaní, zážitkové učenie
Pojem a úrovne tvorivosti, druhy tvorivosti. Axiómy tvorivosti.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity učiteľa v procese vyučovania, v ostatných oblastiach pôsobenia učiteľa.
Spôsoby rozvoja kreativity učiteľa – prekonávanie stereotypov, hľadanie alternatívnych riešení, rozvíjanie zvedavosti, fantázie, atď.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity žiaka – Tvorba podmienok pre rozvoj autenticity žiaka. Vytváranie atmosféry humoru a hravosti, zvedavosti, slobody vyjadrovania podľa konkrétnych pravidiel, navodzovanie kooperácie medzi žiakmi.
Metódy rozvoja tvorivosti žiakov
Rozvoj kritického myslenia cez zážitkové učenie
Kritické myslenie – vzťah tvorivosti a kritického myslenia. Etapy vývoja kritického myslenia. Rozvoj tvorivosti v hraniciach kritického myslenia.
Iracionalita/racionalita a schopnosť argumentovať.
Emócie a fakty – Wasonov efekt.
Edukačné prostredie a podmienky pre rozvoj kritického myslenia – vytváranie priestoru na diskusiu, otázky a rôzne názory, špecifické metódy a aktivity,…
Chyby v poznávaní a spracovávaní informácií – poznávacie skreslenie, konfirmačný bias, kognitívna dizonancia, preťaženie voľbou, Dunning-Kruger efekt, obmedzená sebareflexia.
Metódy a formy práce podporujúce rozvoj kritického myslenia – Cinquain, Akrostich, Pojmové mapovanie, Šesť klobúkov, Otázky vyžadujúce myslenie nižšej úrovne, otázky vyžadujúce myslenie vyššej úrovne, KWL a INSERT, Okrúhly stôl, hodnotenie a sebahodnotenie, párové čítanie,…
Spolu: 50 hodín, z toho 40 prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 eur
Min. počet účastníkov : 10 účastníkov
MODUL č. 2
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Zručnosti riadenia medziľudských vzťahov
Efektívna a nenásilná komunikácia – Ako komunikovať ľudsky aj v náročných situáciách.
Harmónia vnútornej a vonkajšej komunikácie.
Empatia, dávanie a prijímanie spätnej väzby, spätná väzba verzus kritika
Emocionálna inteligencia a schopnosť zvládať zmeny, výzvy v súčasnej dynamickej dobe
Teória zmeny – seba-motivácia
Typológia osobnosti – základ adekvátneho prístupu k žiakom
Pozorovanie ako základná metóda pri poznávaní človeka
Práca s informáciami – štýly poznávania.
Implementácia aktivizujúcich a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese
Tvorivé prístupy vo vyučovaní, zážitkové učenie
Pojem a úrovne tvorivosti, druhy tvorivosti. Axiómy tvorivosti.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity učiteľa v procese vyučovania, v ostatných oblastiach pôsobenia učiteľa.
Spôsoby rozvoja kreativity učiteľa – prekonávanie stereotypov, hľadanie alternatívnych riešení, rozvíjanie zvedavosti, fantázie, atď.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity žiaka – Tvorba podmienok pre rozvoj autenticity žiaka. Vytváranie atmosféry humoru a hravosti, zvedavosti, slobody vyjadrovania podľa konkrétnych pravidiel, navodzovanie kooperácie medzi žiakmi.
Metódy rozvoja tvorivosti žiakov
a
Spolu: 50 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 Eur
Min. počet účastníkov: 10 účastníkov
MODUL č.3
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Zvládanie záťažových situácií v edukačnom prostredí školy
Poznanie typu osobnosti ako predpoklad zvládania záťažových situácií – Poznanie rôznych typológií. Dynamika osobnosti.
Pozorovanie ako základná metóda pri riešení záťažových situácií.
Efektívne riešenie problémov a konfliktov – Vývin konfliktu v čase. Kontrola emócií a konfliktu. Kritériá pre dobré riešenie konfliktu.
Pozície, záujmy v konflikte – ich odlišovanie
Stres – Základné pojmy. Vnímanie stresu, symptómy stresu. Špecifické prejavy pôsobenia stresora v organizme. Reakcie na stres. GAS .
Syndróm vyhorenia – fázy, príčiny, indikátory vyhorenia.
Zdravie – Faktory zdravia. Životná energia. Čo odoberá energiu dlhodobo. Psychosomatika.
Relaxačné techniky na zvládanie stresu
Rozvoj kritického myslenia cez zážitkové učenie
Kritické myslenie – vzťah tvorivosti a kritického myslenia. Etapy vývoja kritického myslenia. Rozvoj tvorivosti v hraniciach kritického myslenia.
Iracionalita/racionalita a schopnosť argumentovať.
Emócie a fakty – Wasonov efekt.
Edukačné prostredie a podmienky pre rozvoj kritického myslenia – vytváranie priestoru na diskusiu, otázky a rôzne názory, špecifické metódy a aktivity,…
Chyby v poznávaní a spracovávaní informácií – poznávacie skreslenie, konfirmačný bias, kognitívna dizonancia, preťaženie voľbou, Dunning-Kruger efekt, obmedzená sebareflexia.
Metódy a formy práce podporujúce rozvoj kritického myslenia – Cinquain, Akrostich, Pojmové mapovanie, Šesť klobúkov, Otázky vyžadujúce myslenie nižšej úrovne, otázky vyžadujúce myslenie vyššej úrovne, KWL a INSERT, Okrúhly stôl, hodnotenie a sebahodnotenie, párové čítanie,…
Spolu: 50 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 Eur
min. počet účastníkov 10 účastníkov
MODUL č. 4
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Zručnosti riadenia medziľudských vzťahov
Efektívna a nenásilná komunikácia – Ako komunikovať ľudsky aj v náročných situáciách.
Harmónia vnútornej a vonkajšej komunikácie.
Empatia, dávanie a prijímanie spätnej väzby, spätná väzba verzus kritika
Emocionálna inteligencia a schopnosť zvládať zmeny, výzvy v súčasnej dynamickej dobe
Teória zmeny – seba-motivácia
Typológia osobnosti – základ adekvátneho prístupu k žiakom
Pozorovanie ako základná metóda pri poznávaní človeka
Práca s informáciami – štýly poznávania.
Rozvoj kritického myslenia cez zážitkové učenie
Kritické myslenie – vzťah tvorivosti a kritického myslenia. Etapy vývoja kritického myslenia. Rozvoj tvorivosti v hraniciach kritického myslenia.
Iracionalita/racionalita a schopnosť argumentovať.
Emócie a fakty – Wasonov efekt.
Edukačné prostredie a podmienky pre rozvoj kritického myslenia – vytváranie priestoru na diskusiu, otázky a rôzne názory, špecifické metódy a aktivity,…
Chyby v poznávaní a spracovávaní informácií – poznávacie skreslenie, konfirmačný bias, kognitívna dizonancia, preťaženie voľbou, Dunning-Kruger efekt, obmedzená sebareflexia.
Metódy a formy práce podporujúce rozvoj kritického myslenia – Cinquain, Akrostich, Pojmové mapovanie, Šesť klobúkov, Otázky vyžadujúce myslenie nižšej úrovne, otázky vyžadujúce myslenie vyššej úrovne, KWL a INSERT, Okrúhly stôl, hodnotenie a sebahodnotenie, párové čítanie,…
Spolu: 50 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 Eur
min. počet účastníkov 10 účastníkov
MODUL č. 5
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Zvládanie záťažových situácií v edukačnom prostredí školy
Poznanie typu osobnosti ako predpoklad zvládania záťažových situácií – Poznanie rôznych typológií. Dynamika osobnosti.
Pozorovanie ako základná metóda pri riešení záťažových situácií.
Efektívne riešenie problémov a konfliktov – Vývin konfliktu v čase. Kontrola emócií a konfliktu. Kritériá pre dobré riešenie konfliktu.
Pozície, záujmy v konflikte – ich odlišovanie
Stres – Základné pojmy. Vnímanie stresu, symptómy stresu. Špecifické prejavy pôsobenia stresora v organizme. Reakcie na stres. GAS .
Syndróm vyhorenia – fázy, príčiny, indikátory vyhorenia.
Zdravie – Faktory zdravia. Životná energia. Čo odoberá energiu dlhodobo. Psychosomatika.
Relaxačné techniky na zvládanie stresu
Implementácia aktivizujúcich a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese
Tvorivé prístupy vo vyučovaní, zážitkové učenie
Pojem a úrovne tvorivosti, druhy tvorivosti. Axiómy tvorivosti.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity učiteľa v procese vyučovania, v ostatných oblastiach pôsobenia učiteľa.
Spôsoby rozvoja kreativity učiteľa – prekonávanie stereotypov, hľadanie alternatívnych riešení, rozvíjanie zvedavosti, fantázie, atď.
Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity žiaka – Tvorba podmienok pre rozvoj autenticity žiaka. Vytváranie atmosféry humoru a hravosti, zvedavosti, slobody vyjadrovania podľa konkrétnych pravidiel, navodzovanie kooperácie medzi žiakmi.
Metódy rozvoja tvorivosti žiakov
Spolu: 50 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 Eur
min. počet účastníkov 10 účastníkov
MODUL č. 6
Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj
Kľúčové kompetencie a profesionalita
Kariéra a trh práce – Faktory šťastia. Význam a chápanie práce. Trh práce.
Kompetencie – vedomosti, zručnosti, schopnosti, postoje.
Soft skills /mäkké zručnosti – Hard skills /tvrdé zručnosti
Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií a ich rozvoj.
Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.
Zručnosti riadenia medziľudských vzťahov
Efektívna a nenásilná komunikácia – Ako komunikovať ľudsky aj v náročných situáciách.
Harmónia vnútornej a vonkajšej komunikácie.
Empatia, dávanie a prijímanie spätnej väzby, spätná väzba verzus kritika
Emocionálna inteligencia a schopnosť zvládať zmeny, výzvy v súčasnej dynamickej dobe
Teória zmeny – seba-motivácia
Typológia osobnosti – základ adekvátneho prístupu k žiakom
Pozorovanie ako základná metóda pri poznávaní človeka
Práca s informáciami – štýly poznávania.
Zvládanie záťažových situácií v edukačnom prostredí školy
Poznanie typu osobnosti ako predpoklad zvládania záťažových situácií – Poznanie rôznych typológií. Dynamika osobnosti.
Pozorovanie ako základná metóda pri riešení záťažových situácií.
Efektívne riešenie problémov a konfliktov – Vývin konfliktu v čase. Kontrola emócií a konfliktu. Kritériá pre dobré riešenie konfliktu.
Pozície, záujmy v konflikte – ich odlišovanie
Stres – Základné pojmy. Vnímanie stresu, symptómy stresu. Špecifické prejavy pôsobenia stresora v organizme. Reakcie na stres. GAS .
Syndróm vyhorenia – fázy, príčiny, indikátory vyhorenia.
Zdravie – Faktory zdravia. Životná energia. Čo odoberá energiu dlhodobo. Psychosomatika.
Relaxačné techniky na zvládanie stresu
Spolu: 50 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne
Cena: 98 Eur
min. počet účastníkov 10 účastníkov
Každý účastník dostane program a harmonogram priebehu kurzu, praktickú príručku a odkaz na študijné materiály.
Vyplnenú prihlášku je potrebné zaslať na kontaktnú e-mailovú adresu: info@kabaslovensko.sk
Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať prostredníctvom e-mailu alebo kontaktného formulára.