
Učitelia sa stávajú nielen vzdelávateľmi, ale aj inšpiratívnymi sprievodcami, ktorí pomáhajú študentom objavovať ich potenciál a rozvíjať ich schopnosti.
Inovačné vzdelávanie pedagógov
Do inovačného vzdelávania pedagógov sa zapojila skupina učiteľov aj zo Spojenej školy v Čadci.
Pedagógovia sa učia rozpoznávať a využívať príležitosti pre vzdelávanie aj mimo nich. Pedagógovia, tí, ktorí sú piliermi vzdelávacieho procesu a neodmysliteľnými sprievodcami žiakov a študentov na ceste za poznaním, sa neustále snažia zdokonaľovať svoje schopnosti a zručnosti.
Prihlásení účastníci absolvovali inovačné vzdelávanie s názvom „Kľúčové kompetencie ako základ profesijného rozvoja pedagogického a odborného zamestnanca“. Vzdelávanie poskytlo komplexný program určený na zlepšenie a rozšírenie ich profesijných schopností a zručností. Tento program prebiehal v období od 21. novembra do 12. decembra 2023 a prihlásilo sa naň 24 pedagógov. Všetci účastníci aktívne pristupovali k jednotlivým vzdelávacím aktivitám a týmto prejavili svoj záujem o neustále profesionálne napredovanie.
Tématické oblasti kurzu
Kurz starostlivo pripravili a rozdelili ho do troch tematických oblastí, ktoré reflektovali aktuálne potreby a výzvy vo vzdelávacom prostredí. Prvá téma programu sa sústredila na „Kľúčové kompetencie pedagogického a odborného zamestnanca a ich rozvoj“. Účastníci identifikovali a definovali potrebné kľúčové kompetencie na prácu pedagógov v modernom vzdelávacom systéme. Mali možnosť hlbšie pochopiť dôležitosť týchto kompetencií v ich každodennej praxi. Diskutovali o spôsoboch ich rozvíjania pomocou špecifických stratégií a osvedčených postupov.
Druhá časť programu sa venovala téme „Efektívna a nenásilná komunikácia“. Účastníci zlepšovali svoje schopnosti viesť profesionálnu komunikáciu a efektívne riešiť konfliktné situácie. Lektori pripravili praktické cvičenia a simulácie na aplikáciu nadobudnutých vedomostí v konkrétnych situáciách. Tieto cvičenia pomohli účastníkom zdokonaliť svoje komunikačné zručnosti.
Tretia časť programu „Rozvoj kritického myslenia cez zážitkové učenie“ sa sústreďovala na zážitkové učenie. Toto učenie predstavili ako efektívny nástroj na podporu porozumenia a rozvoja kritického myslenia u žiakov. Účastníci mali možnosť zapojiť sa do rôznych aktivít. Tieto aktivity ich oboznámili s princípmi zážitkového učenia, jeho výhodami a praktickým využitím v školskom prostredí.
Vzdelávanie, ktoré malo celkový rozsah 52 hodín, bolo starostlivo navrhnuté tak, aby účastníkom poskytovalo nielen teoretické poznatky, ale aj praktické zručnosti, ktoré si mohli osvojiť prostredníctvom interaktívnych diskusií, cvičení a aktivít. Každý jednotlivec mal možnosť tieto zručnosti precvičiť priamo v rámci vzdelávacieho procesu.
Záverečná prezentácia
Záverečnou úlohou kurzu bola individuálne pripravená prezentácia každého účastníka. Táto prezentácia predstavovala vrchol ich vzdelávacieho úsilia, pretože vyžadovala nielen odborné vedomosti, ale aj kreativitu, schopnosť kritického myslenia a zručnosti potrebné na efektívne prezentovanie svojich výsledkov pred ostatnými účastníkmi.
Po úspešnom ukončení vzdelávacieho programu získali všetci účastníci osvedčenie o jeho absolvovaní. Toto osvedčenie slúži nielen ako symbolické uznanie za ich snahu a aktívnu účasť, ale má aj praktickú hodnotu. Účastníci ho môžu využiť pri rôznych príležitostiach, ako je napríklad uchádzanie sa o nové pracovné pozície, zvyšovanie kvalifikácie alebo preukazovanie odborných schopností v konkrétnych oblastiach ich profesijnej činnosti.
Hodnotenie a spätná väzba
Ktoré témy Vás zaujali a prečo?
- Metódy, ktoré sme si prakticky skúšali na kurze. Všetky boli super a aj použiteľné v praxi.
- Didaktické hry, pretože ich najviac viem použiť v praxi.
- Každá téma bola niečím zaujímavá a využiteľná v mojej praxi.
- Didaktické hry.
- Všetky témy boli zaujímavé a využiteľné v praxi👍👍👍.
- Zaujali má nové metódy, s ktorými som sa doteraz nestretla, veľa som sa z nich naučila a budem sa snažiť ich aplikovať do praxe. Zaujímavé boli pre mňa tým, že boli zaujímavo rozpísané a podané.
- Metódy na rozvoj kritického myslenia, všetky boli zaujímavé.
- Hry na rozvoj kreativity.
- Zaujímalo ma všetko aj aktivizujúce metódy aj metódy na kritické myslenie. Dajú sa perfektne využiť v praxi.
- Každá téma mala niečo do seba. Vždy sa našla nejaká perlička, ktorá bola prínosom na náš profesijný rozvoj.
- Aktivizujúce metódy – realizácia priamo na kurze.
- Praktické – aktivizujúce metódy, využijem ich v škole.
- Aktivizujúce metódy, praktické cvičenia.
- Kritické myslenie.
- Metódy vyučovania boli výborné/ aktivity/. Zápalky,Bankomat,Editor,Migranti,6 klobúkov.
- Jednotlivé metódy a hlavne tie, ktoré sme si mohli aj praktický vyskúšať a lepšie sa aj spoznať.
- Aktivizujúce metódy a ich využitie v praxi.
- Všetko bolo výborne.
Inovačné metódy, kritické myslenie.
Aktivizujúce metódy, kritické myslenie.
Metódy kritického myslenia, pretože vdychujú život do výučby.
Metódy a aktivity, ktoré sme robili, dozvedeli sme sa niečo nové, bola to pekná hravá a zábavná forma.
Inovačné metódy vo vzdelávaní.
Odporučili by ste tento kurz Vašim kolegom? Vaše zdôvodnenie prečo?
- Veľmi zaujímavý a praktický , odporúčam všetkých kolegom.
- Áno, je to príjemný kurz s praktickým využitím v praxi.
- Áno, zaujímavé informácie využiteľné v praxi.
- Áno odporučila by som tento kurz kolegom, pretože bol veľmi zaujímavý aj jednotlivé aktivity boli veľmi zaujímavé.
- Áno. Zaujímavý, pre prax prínosný, dynamický.
- Áno. Bol obohacujúci a podnetný.
- Áno. Kurz bol kreatívny, zábavný.
- Áno. Veľa dobrých nápadov pre prax. Najlepšie boli aktivity.
- Áno, z dôvodu využívania veľkého množstva inovatívnych metód vo vyučovaní, pri ktorých by do procesu boli viac zapájaní aj žiaci.
- Určite áno. Bolo veľmi podnetné a zábavné. Spojilo viac pedagogický kolektív na základe skupinových aktivít.
- Áno, bolo to spestrením, obohatením, človek získal nové metódy na obohatenie vyučovania zábavnejšou formou.
Odporučila, určite a hlavne pre využitie v praxi.
Odporučila, ľudsky prístup.
Áno, odporučila. Pretože je dôležité , aby bol aktívny žiak aj učiteľ.
Určite áno, vyhovovala mi dĺžka, náročnosť kurzu.. téma kurzu.
Áno, človek časom skĺzne do rutiny vo vyučovacom procese, pripomenúť si, že sú aj iné možnosti…
Odkaz lektorkám
- Veľa spokojných žiakov a veľa úspechov v tom čo robíte.
- Skvelá práca, pokračujte naďalej. ĎAKUJEM❤️
- Vaša práce je veľmi užitočná, dôležitá pre pedagogických zamestnancov na ich rozvoj.
- Ďakujem Vám za vašu prácu a slová podpory ako i pochvalu, ktoré sú pre nás motivujúce.
- Ďakujeme za Vaše rady a nápady do našej praxe.
- Prajem im veľa zdravia, aby mohli naďalej vykonávať takúto skvelú prácu.
- Ďakujem za zmysluplne strávený čas.
- Vďaka za veľa dobrých nápadov a podnetných materiálov. Rada sa zúčastním ďalšieho kurzu s vami.
- Vďaka za veľa dobrých nápadov a materiálov.
- Ďakujem za príjemné a užitočné vzdelávanie, za príjemnú atmosféru a profesionálny prístup.
Pani Ľudmilka bolo mi cťou 🥰
Ďakujem za množstvo inšpirácií pre prácu s deťmi. Bolo to skvelé.
Ďakujem veľmi pekne za váš čas, o podelenie sa s Vašimi vedomosti a skúsenosťami.
Vykonávať svoju prácu tak ako ju robia naďalej.
Ďakujem za príjemné strávené chvíle s Vami.
FOTOGALÉRIA


