• Názov projektu:  Turiec do Európy, Európa do Turca

  • Číslo projektu: 2024-1-SK01-KA121-VET-000215902

  • Termín: 23.-27.03.2025

  • Počet účastníkov: 4+1

  • Odbor: informačné a sieťové technológie

  • Miesto: Jičín, Česká republika

  • Partneri: Vyšší odborní škola Jičín

Skupinová mobilita v Jičíne

V dňoch 24.03.-27.03.2025 sa uskutočnila prvá skupinová mobilita žiakov odboru informačné sieťové technológie v meste Jičín v Českej republike. Štyria žiaci zo Strednej odbornej školy ekonomickej absolvovali trojdňovú odbornú prax na Vyšší odbornej škole v Jičíne, kde si vyskúšali prácu s modernými technológiami a zdokonalili svoje odborné zručnosti.

Deň 1: Programovanie robotov Prvý deň sa niesol v znamení mechatroniky a programovania robotov. Žiaci sa najskôr oboznámili s teoretickými základmi programovania a elektriky. Hoci to na začiatku pôsobilo ako „potrebná nuda“, postupne prešli k samotnému programovaniu robotov, ktorým nastavovali pohyb a interakciu s objektmi.

Jeden zo žiakov opísal tento deň slovami: „Myslím si, že dnešok naozaj prekonal moje očakávania, aj keď som sem šiel takmer bez nejakých EXTRA veľkých očakávaní.“

Deň 2: Virtuálna realita a tvorba hier Druhý deň mobility priniesol žiakom skúsenosti s najnovším VR príslušenstvom Oculus Quest 3. Mali možnosť vyskúšať si prácu v Unity Engine a vytvoriť vlastný začiatok VR hry.

Jedného zo žiakov obzvlášť zaujal prístup učiteľa: „Skvelý zážitok, ktorý mi ukázal, ako moc je dôležité si vybrať správnu školu a taktiež, ako moc potrebné pre žiakov DOBRÝ učiteľ. Taký, ktorý naučí, pochváli, vysvetlí, je ľudský a hlavne podporuje každú zaujímavú vec, čo žiaci robia.“

Pokračovanie..

Deň 3: Tvorba Arduino auta Posledný deň mobility bol venovaný práci s platformou Arduino Uno, kde žiaci dostali za úlohu postaviť a naprogramovať auto. Napriek počiatočném obavám a zmätku sa im podarilo zostaviť a sfunkčniť základnú verziu auta.

Jeden zo žiakov zhodnotil: „Naučil som sa, ako funguje taký robot, ako funguje programovanie robota. To znamená, že sme si prešli celý softvér k robotovi, čiže ovládanie a limity robota. Programovanie bolo veľmi ľahké aspoň na moje pomery a pochopil som tomu hneď.“

Záver Počas troch dní mobility si žiaci osvojili množstvo nových poznatkov a praktických zručností v oblasti informačných technológií, programovania a virtuálnej reality. Skúsenosť v Jičíne bola pre nich inšpiráciou a ukázala im, že vzdelávanie môže byť zábavné, kreatívne a prakticky užitočné.